|
Post by mcromu on Oct 9, 2007 20:01:07 GMT 2
#Mukaan saa ja pitää tunkea # Suuret aallot löivät rantakallioihin ja tummia pilviä oli kerääntynyt taivaalle. Ilma oli muutenkin uhkaavan oloinen. Rannalla makasi valkoinen nyytti. Nyytti kohotti katseensa katsellen paikkaa, minne oli päätynyt. Tummaa taivasta vasten puut näyttivät pelottavilta ja valkoista koiraa, Santeria karmi. Pohjoistuuli toi kylmää ja kuivaa ilmaa mukanaan ja pojan uloshengitettyä pieni höyrypilvi kohosi ilmaan tämän suusta. 'Onko täällä näin kylmä?' Tämä kysyi itsekseen ja valkoinen tunsi taas inhottavan viiman naamallaan. Donia kääriytyi pieneen myttyyn ja puri hampaitaan yhteen, mutta tiesi, ettei voinut jäädä rannalle. Santtu tiesi, ettei jaksanut ottaa askeltakaan. Samassa tämän maha kurisi vaatien ruokaa ja poika huokaisi. Se tarvitsi ruokaa, mutta eihän se edes tiennyt asuiko tällä oudolla saarella mitään elävää. Santeri katseli ympärilleen. Mitään ei näkynyt ja poika laski katseensa tuijotellen hiekkaa.
|
|
|
Post by jenni on Oct 11, 2007 14:06:20 GMT 2
#Minäpä taidan tunkea mukaan #
Kyyhky
Valkoinen Donia naaras käveli tutkiskellen paikkoja. Naaras ei tiennyt ollenkaan mihin oli menossa,mutta jatkoi matkaa.Ilma oli kylmä,mutta lämmin karvapeite lämmitti tätä. Naaraan maha kurni ja neito katsoi sitten näkyisikö tällä saarella yhtään elävää olentoa.Tämän vaaleat tassut painautuivat rantahiekkaan kun Kyyhky asteli rannalla tutkiskellen paikkaa. Pian kuitenkin maassa näkyi vaalea mytty.Olisiko se vielä elossa vai kuollut kylmyyteen ? Donia ei uskaltautunut lähemmäs vaan jäi katsomaan kauempaa tuota maassa makaavaa olentoa.Heilautti vaaleansinistä harjastaan joka oli valunut silmille. Hiipii hiljaa lähemmäs tuota olentoa . "Oletko kunnossa ?" kysäisee*
|
|
|
Post by mcromu on Oct 11, 2007 17:03:00 GMT 2
Santeri hätkähti, kun kuuli jonkun kysyvän, ilmeisesti pojan vointia. Nuori nosti katseensa ja paikansi pian rannalta puhtaanvalkoisen koiran sinisellä harjaksella ja saman värisillä merkeillä. Poju tuijotti hetken valkeaa, ja nyökkäsi sitten toiselle. "Olen ihan kunnossa." Santeri vakuutti, mutta noustessaan ylös tämä horjahti hieman kuitenkin kaatumatta. Poju oli laskenut horjahtaessaan katseensa takaisin rantahiekkaa, mutta nosti sen nopeasti taas toiseen. Oli tällä saarella sittenkin jotain elämää, hyvä juttu. Nyt ei ainakaan tarvinnut olla yksin. "Tuotaah.." Santtu aloitti ja mietti mitä kysyisi tai sanoisi ensimmäiseksi uudelle tuttavuudelle. "Kuka sinä olet?" Poju töksäytti. Ei Santtu muistanut tai tajunnut, että se olisi voinut esittäytyä ensin.
|
|
|
Post by jenni on Oct 12, 2007 11:11:54 GMT 2
Kyyhky
Nyökkää pienesti uroksen vastaukselle. "Tarvitsetko apua ?" kysäisee vielä. Heilauttaa harjansa silmiltään ja hymyili pienesti urokselle. Katsoo urosta ja peruuttaa muutaman askeleen kun toinen nousi seisomaan. " Olen Kyyhky. Entä sinä ?" sanoi ja istahti hiekalle. Naaras kahtsahti merelle sitten ja henkäisi hiljaa. Kääntää katseensa sitten urokseen ja odotti jos saisi vastausta.
|
|
|
Post by mcromu on Oct 13, 2007 9:41:01 GMT 2
"Kyllä minä pärjään." 'luulisin.' Poika lisäsi mielessään ja väänsi sekin naamansa hymyyn toiselle. Santtu seurasi toisen esimerkkiä ja istahti sekin pehmeään, tosin kylmään, hiekkaan. Kylmä tuuli ujelsi korvaan ja poju ravisteli päätään, mutta keskittyi sitten taas siniharjaksisen esittäytymiseen ja kysymykseen. Vai että kyyhky. Eikös siksi kutsuttukkin joitakin valkoisia lintuja samalla nimellä? No, nimi kyllä sopi nartulle täydellisesti, ainakin värityksen perusteella. "Minun nimeni on Santeri, mutta sano Santtu vaan." Santeri esittäytyi ja hymyili Kyyhkylle leveästi. Hymy vaihtui häpeäksi, kun pojan vatsa vaati ruokaa ja vahvisti asian mahankorinalla. Santtu tunsi itsensä noloksi, mutta naurahti pienesti perään. "Niin, Kyyhky, voisitko hieman auttaa minua, koska minulla ei ole oikeastaan mitään hajua, mikä tämä paikka on."
|
|
|
Post by jenni on Oct 13, 2007 19:36:40 GMT 2
Kyyhky
"Okei." sanoo.Naaras haukotteli. Kyyhky ei ole nukkunut päivään. Katsoo Santtua. Toinen esitteli itsensä ja Kyyhky vastasi. "Hauska tutustua." sanoo ja istuu kylmälle hiekalla. Naaralla alkoi olla myös ja toisella taisi olla myös. Tämä hymyili hieman ja kuuli toisen kysyvän jotain. "Jos oikein olen kuullut niin tämä saari on Kuolonkynsi. " sanoo ja katselee hieman ympärilleen. "Maistuisiko ruoka jos täällä on joitain eläviä olentoja ?" kysäisee. "Varmaan myös pitäisi vaihtaa paikkaa,ellei täällä merenrannalla ole mitään syötävää " tokaisi ja siirsi katseensa takaisin Santtuun.*
|
|
|
Post by mcromu on Oct 14, 2007 15:02:06 GMT 2
"Jaa että mikä? Kuolonkynsi?!" Santeri toisti vähän hämmentyneenä. Kuolonkynsi ei kuulostanut kovin.. no, sanotaanko, että se ei kuulostanut paratiisilta. Saarikin vielä. Valkoinen huokaisi syvään ja laski päätään samalla. Kuullessaan sanan 'ruoka' tämän pää melkein pongahti takaisin ylös ja poju väänsi suunsa leveään hymyyn. "Tottakai maistuu! Minulla on aivan karmaiseva nälkä!" Santtu sanoi kovalla äänellä ja nosti takamuksensa hiekalta ottaen muutaman reippaan askelen Kyyhkyä kohti, pysähtyen sitten. Donia loi nopeasti pienen katseen merelle. Kaikki sen ystävät olivat jääneet jonnekkin tuon meren taakse. Näkisikö Santeri heitä enää ikinä, siihen on vaikea vastata. Nuori käänsi katseensa sitten aurinkoisesti hymyillen takaisin Kyyhkyyn. "Täältä rannalta löytyy varmaan korkeintaan jotain ihme rapuja, jos niitäkään." Santeri sanoi ja katsoi tummina kohoavia puita sisempänä saarta. Valkoinen kurtisti kulmiaan kuitenkin hymyssä suin. "Löytyisikö metsästä sitten jotain?" Donia kysyi vähän epävarmalla äänellä. Sai nähdä, mitä elukoita tällä saarella oli.
EDIT:// Pian Santeri kuitenkin väsyi odottamaan toisen vastausta ja käveli reippasti metsään. "No, jos sinä et mene, niin minä menen." Poika sanoi itsevarmana, eikä mennyt kuin silmänräpäys, kun Donia oli jo kadonnut metsän pimentoihin.
#Santeri poistui, kiitos pelistä ^^#
|
|