|
Post by koji on Dec 24, 2007 13:37:23 GMT 2
Minichia naaras käveli melkein kokonaan kuivuneen joen vierellä. Nevainigs katsahti taivaalle. Pilvinen ja viileä ilma oli. Muutama lintu lenteli taivaalla. Shiba laski katseensa alas. Kylmätuuli puhalsi sen kasvoja päin. Minichia kävi istumaan ja laski puukkonsa suusta, ja laittoi sen maahan. Neva ei vieläkään ollut saanut tietää tästä saaresta. Hän ei tiennyt paljoa mitään. Paitsi, että täällä asustu muitakin koiria. Laumoista narttu ei tiennyt myöskään paljoa.
|
|
|
Post by yontimo on Dec 24, 2007 15:27:01 GMT 2
Kuivunut joen pohja oli täynnä pieniä herkku paloja, kalanpyrstöjä ja muuta sellaista, nälissään koira ahmi paloja suuhunsa ja hölkkäsi välillä eteenpäin. Ilma oli sopivan pilvinen ja otus hötkyili edestakaisin pohjaa pitkin. Pitkästä aikaa hän jälleen liikkui täälläpäin, joka paikka oli vain muuttunut. Hän istahti vähäksi aikaa ja katseli taivaalle, hän ikävöi tinataria, missäköhän se juuri nyt menee..? koira ajatteli huolestuneena ja toivoi että toinen oli selvinnyt kuolon muutoksesta.
|
|
|
Post by koji on Dec 24, 2007 21:51:12 GMT 2
Neva nosti päätään. Nartun kirsuun tuli uusi haju. Shiba nousi seisomaan ja katseli ympärilleen. Hän ei heti nähnyt toista, lopulta Neva näki toisen ahmimassa kalanraatoja. Ruskea ei kuitenkaan kiinnittänyt heti toiseen huomiota. Mutta sitten nartulla kävi mielessä, että toinen voisi tietää tästä saaresta. Joten Neva nousi seisomaan ja katsahti toiseen. "Hei kuka olet?" shiba kysyi hieman hymyillen. "Olen Nevainigs. Sano Neva vain." hän esittäytyi. "Jos saan kysyä... Niin... Tiedätkö sinä mikä on tämän hilkutan saaren nimi, ja tiedätkö tästä saaresta vielä jotain?" shiba kysyi, ja jäi odottelemaan vastausta.
|
|
|
Post by yontimo on Dec 25, 2007 0:18:22 GMT 2
Hän säpsähti hiukan kun kuuli toisen puhuvan, "öhh, hei" hän sai sanottua ja naurahti sitten hiukan, "hauska tutustua neva, minä olen secret" hän vastasi ja oli muutamalla loikalla hyppinyt ylös joesta, toisen lähettyville. Päätään kallistaen hän katsoi koiraa ja jatkoi sitten "tämä on kuolo, ja tiedän aika paljonkin" hieman haikeasti hän sanoi viimeiset sanansa ja istahti suuren kuusen vierelle. Pitääkö hänelle kertoa kaikki? hän tuumi, mutta päätti odottaa hetken, että tutustuisi toiseen.
|
|
|
Post by koji on Dec 25, 2007 12:46:35 GMT 2
"Kuolo..." Neva mutisi hiljaa. "Kiitos tiedosta. Kun olen uusi täällä, ja olen tavannut ennen vain uusia, tai sellaisia jotka eivät tahdo kertoa." shiba sanoi hymyillen. Minichia katseli hetken toista ja kävi istumaan uudestaan. "Jos haluat, niin voitko kertoa minulle hieman lisää Kuolosta?" Neva kysyi. "Kun tuntuu välillä ihan uunolta, kun ei tiedä mitään paikasta missä asustaa."
|
|
|
Post by yontimo on Dec 29, 2007 19:46:45 GMT 2
"Heh" narttu naurahti kun kuuli toisen viimeiset sanat, "vai uunolta" ja pyrsähti siten vielä hieman. "Hmm, no mitä haluaisit tietää?" hän kysyi ja jatkoi sitten "olen asunut koko ikäni täällä, tai ensin sellaisessa vanhemmassa paikassa, joka on nyt tämä, öh hankala selittää" hän puhui ja katsoi toista silmiin. Hän nuolaisi huuliaan ja tunsi kalan kitkerän maun huulissaan, hampaat välkähtivät valossa.
|
|
|
Post by koji on Dec 29, 2007 23:35:06 GMT 2
"Jtn, mikä olisi hyvä tietää." Neva sanoi. "Ei olisi kivaa olla ihan pihalla, jos joku tulisi selittämään jotain ihmeellistä, eikä itse ymmärtäisi mitään." shiba sanoi hymyillen, heilutellen häntäänsä. Minichia narttu oli tänään todella hyvällä päällä, mikään ei voisi pilata tätä päivää. Nevan olisi tehnyt mieli juosta ympäriinsä, leikkien jonkun jahtaavan sitä. Mutta narttu viitsinyt, ei nyt halunnut nolata itseään tämän uuden tuttavan nähden. "Minä asuin ennen Japanissa." shiba sanoi. "Osaatko kertoa mitään laimoista?" Neva kysyi yhtäkkiä. "Olen tavannut täällä ihan normeja koiria. Eka tuttavuuteni kuitenkin oli sellainen moniraajainen tyyppi... Mikä sen nimi oli... Haa! Se oli joku Igotsune." Neva selitti. Viimein kuitenkin tajusi sulkea suunsa, eihän shiba halunnut tehdä huonoa ensivaikutelmaa.
|
|
|
Post by yontimo on Jan 1, 2008 17:45:25 GMT 2
Secret kuunteli toisen puhumista hiljaa ja hymähti sitten hiukan kun kuuli sanan laumat, siitä hän jatkoi "Öhh täällä on minchiat, doniat ja erotetut ja sitten jotkut rasavillit seot, ja luulen että juuri sinä näit sellaisen. Kauan sitte yhdistyi kaksi laumaa ja näistä tuli siis minchiat ja doniat eivät tykkää heistä, eli juuri minusta sillä minä olen minchia, sinäkin luultavasti?" Hän lopetti pitkän selityksensä ja odotti kuulevansa vastauksen kysymykseensä, sillä jos toinen olisi donia niin se voisi olla menoa, mutta hän uskoi myös toisen olevan minchia.
|
|
|
Post by koji on Jan 1, 2008 19:20:33 GMT 2
"Kukahan keksi laumoille nimet..." Nevainigs ajatteli ääneen. Niinkuin shiba yleensä vahingossa tekikin. "Juuuu... Ainakin luulen niin... En ole ihan varma." narttu mietti. "Kun en tiedä, mitkä ovat kriteerit laumoissa." ruskea jatkoi. Neva oli onnessaan. Hän sai vihdoinkin tietää tästä kirotun saarsta jotakin. Ja jos, joku tällä kertaa tulisi kysymään Nevalta tästä saaresta. Niin hän pystyisi vastaamaan siihen. "Kiitos paljon tästä infosta." shiba kiitti toista hymyillen iloisesti.
|
|
|
Post by yontimo on Jan 1, 2008 21:26:52 GMT 2
"Jaa-a kuule" hän kuiskasi hiljaa takaisin ja naureskeli sitten itsekseen, "On vähän tuota yli määräistä virtaa" narttu kerkesi huudahtaa ja pinkaisi sitten takaisin joen uomaan ja sen kautta takaisin kiertäen suuren kuusen ja vihdoin hän teki äkkijarrutuksen suoraan toisen nokan eteen, "hih sori" hän nauroi ja istahti sitten viimein hieman rauhoittuneena.
|
|
|
Post by koji on Jan 3, 2008 14:49:14 GMT 2
Neva naurahti iloisesti. "Ei se mitään." shiba sanoi heiluttaen häntäänsä hiljaa. Puun oksat kohisivat hiljaa viileässä tuulessa. Shiba veti sisäänsä raikasta ilmaa. Silmät painuivat hetkeksi kiinni." Ihanan viileä ja raikas ilma." hän tokaisi ja avasi silmänsä. "Eikö niin?" Neva kysyi toiselta. Shiban maha alkoi murista hiljaa. "Ehh.. Sori, en ole syönyt tänään mitään." minichia sanoi hieman hymyillen. "Mentäisiinkö metsästämään jotain sapuskaa vaikka?" hän jatkoi heti perään.
|
|
|
Post by yontimo on Jan 7, 2008 15:33:54 GMT 2
Secret hengähti pitkään ja heilautti häntäänsä samalla kun nousi seisomaan, hän vilkaisi jokea, kuin odottaen että se jälleen täyttyisi vedellä. "Niin onkin" hän mutisi samalla kun hörähti nauruun, "mä just söin, mut voin kyl tulla sun mukaan?" hän sanoi hymyillen ja otti muutaman askeleen jokea kohden ja vilkaisi sitten kysyvästi toista.
|
|
|
Post by koji on Jan 7, 2008 18:22:50 GMT 2
"Okei." Neva sanoi meni Shadowin vierelle. "Yritän löytää jostain mielummin vaikka rusakon, kun kala ei ole makuuni" hän sanoi ja lähti hiljaa käppäilemään joen törmää pitkin. Pian, jostain pusikosta tulikin esiin pulskahko rusakko. Shiba huomasi tuon heti ja lähti hiljaa hiipimään, uhriaan kohti. Minichia hyppäsi ja tarttui rusakkoa niskata. Hetken rusakko parka koitti päästä irti, kunnes niskat olivat taittuneet. "Vihdoin saan syötävää..." Neva mutisi itsekseen, ja kääntyi Shadowiin päin. "Tästä riittää kyllä sinullekkin, jos vain haluat." Minichia sanoi ystävällisesti hymyillen kunnes alkoi kyniä saalistaan.
|
|
|
Post by yontimo on Jan 8, 2008 15:11:43 GMT 2
Secret seurasi toista ja pysähtyi ku huomasi rusakon tulleen pusikosta, hän ei halunnut häiritä toisen metsästystä. Ei kestänyt kuin muutama sekuntti kun toinen oli saanut rusakon hampaisiinsa ja lannistettua sen rimpuilun. "Ei en minä tarvi" hän huokaisi ja istahti toisen vierelle. 'Onpa ollut erikoinen päivä..' hän tuumi itsekseen ja nappasi sitten kysymättä palan jäniksestä ja pureskeli sitä.
|
|
|
Post by koji on Jan 8, 2008 16:19:10 GMT 2
Shiba heilutteli hiljaa häntäänsä ja kävi maaten. Neva laittoi rusakon etutassujensa väliin ja alkoi repimään siitä lihan paloja. Vähän ajan päästä jänis olikin kadonnut. Neva nousi istumaan ja törkkäsi jäniksen syödyn raadon pois. "Entäs sitten?" hän kysyi. Shiba ei oikein tykännyt istua kököttää paikallaan. Oli paljon hauskempaa tehdä, jotain aivan hullua. Ja jotain uhlarohkeaakin, ehkä. Jotain jota ei helposti unohtaisi. "En millään jaksaisi istua paikallani..." Neva hymähti ja nousi seisomaan.
|
|